5 feb. 2012

Sticka aviga maskor

2 kommentarer:

  1. Hej textilfröken!
    Så kul att du visar maskor för både vänster- och högerhänta. Men, för aviga maskor är det filmen för vänsterhänta som visas för båda alternativen.

    I skolan fanns inte tid att lära mig sticka aviga då jag är vänsterhänt, men en kompis till mig lärde mig en dag på sommarlovet. Hon passade sedan på att lära mig att sticka både räta och aviga med höger för att det förmodligen skulle vara lättare för mig att få hjälp om jag behövde.

    Hälsar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Vad kul att du har hittat min blogg.
    Jag har gjort denna blogg till mina slöjdelever med hopp om att fler än dem skulle hitta hit.

    Tack för att du var uppmärksam på att det låg fel film. Det ska nu vara åtgärdat.
    Virkning för vänsterhänta är på gång, jag inväntar eventuell hjälp med att spegelvända befintliga filmer för att slippa spela in själv med "fel" hand. Det är helt klart en utmaning att använda vänsterhanden och samtidigt lyckas med konststycket att det ska bli tydligt i bild.

    Sticka med med fel hand brukar funka nästan lika bra, virka däremot är nästintill omöjligt.

    Jag har tränat upp vänsterhanden för att kunna visa och hjälpa elever som är vänsterhänta. Att man som lärare inte tar sig den tiden är ett mysterium för mig.
    Det tog en vecka eller två för ca 10 år sedan och efter det har jag inte behövt träna mer.

    Mvh
    Karoline

    SvaraRadera